Dacă ești în cautarea unor idei de promovare a unui site, atunci ai nimerit unde trebuie! Doar te-ai gândit că distribui site-ul pe rețelele de socializare și speri că vei avea cele mai bune rezultate?
Din păcate, asta nu va funcționa dacă nu ai o audiență de zeci sau sute de mii de fani pe care să te poți baza că o să îți citească articolele. Dar presupun că nu ai ajuns încă la statutul de rockstar… încă.
Între timp, încearca câteva dintre aceste idei gratuite promovare a site-ului, deci ce ai de pierdut?
Înainte de a începe, vreau să te avertizez. Nu încerca toate aceste idei deodată. Alege una sau două cu care te simți confortabil și se potrivește nișei tale. Apoi, evaluează rezultatele.
În timp, acest lucru îți va permite să creezi un proces de promovare documentat pe care îl poți urmări pentru fiecare articol publicat.
Rezultatul? Mai mulți vizitatori pe fiecare articol de blog pe care o să îl scrii și publici!
Aceasta listă cu idei de promovare a unui site nu este menită să fie o listă de verificare pe care ar trebui să o urmaresti cu sfințenie. Mai degrabă este o listă de idei pe care le poți încerca și vezi care sunt cele mai bune pentru tine.
Notă: înainte de a începe, este bine să pregătesti un fișier text simplu cu informații pe care le puteți folosi pe mai multe platforme. Acest lucru va accelera procesul de promovare.
Curios? Hai să începem!
Următorul este un exemplu pe care îl folosim la agenția noastră:
Creează variații de titlu – scrie 3-5 variante de titlu pentru fiecare articol, apoi te decizi asupra căruia ți se pare mai potrivit.
Mesaje sociale – scrie mai multe mesaje sociale scurte și lungi pentru a le folosi pentru publicarea postărilor pe rețelele sociale. Acestea pot fi întrebări, îndemne, liste de beneficii sau variații de titlu.
Informații de contact – include informațiile de contact în articole – contul de Twitter, Facebook, adresa de e-mail, grup de Facebook etc.
Email marketing
Trimite un e-mail listei tale de abonați pentru a începe să aduci trafic pentru ultimele articole scrise pe blog. Cere-le să comenteze, să dea LIKE și să distribuie mai departe informația, astfel încât să poți ajunge la un numar mai mare de oameni.
Atenție, nu trimite e-mail în fiecare zi pentru a nu plictisi oamenii, ci fă-ți o rutină din asta o dată pe saptamână sau la un interval de timp pe care îl consideri ca fiind oportun.
Poti folosi MailChimp (gratuit pana in 2000 de abonati) sau ActiveCampaign (gratuit pana in 100 de abonati) pentru a-ti automatiza e-mailurile, segmenta audienta si salva o gramada de timp in cazul in care doresti sa aduni abonati.
Folosește o semnătură în e-mail!
Semnătura din e-mail cu numele tău creează o legătura mai personală cu cititorul pentru că oamenii se conectează cu oameni, nu cu brand-uri.
Intră aici și creează propria semnătură în e-mail, absolut gratuit:
https://www.docsketch.com/online-signature/
Ce mai poți să faci este să îți pui datele de contact în semnătura:
Include un link către cel mai recent articol de pe blog în semnătura de e-mail. Este un mod simplu și subtil de a-ți promova conținutul site-ului. Și nu știi niciodată ce destinatar ar putea face clic și citi.
Colaborări cu alte bloguri
Comentează pe alte bloguri
Când începi să comentezi pe blogurile de top din nișa ta, vei primi atenția altor comentatori și a proprietarului site-ului. Dacă comentariul este util, atunci alți cititori vor merge și îți vor vedea site-ul. Și, în cele din urmă, s-ar putea să primești chiar o invitație de la proprietarul website-ului pentru a scrie un guest post.
Însă, mai mult decât orice, este vorba de construirea relațiilor – legături și prietenii grozave pot ieși din ea.
Sunt acele prietenii și conexiuni care te vor ajuta să îți promovezi mai bine conținutul în viitor. Doar asigură-te că nu pui mereu link-uri către conținutul tău în comentariul propriu-zis, ci doar dacă completează informația din articolul pe care-l comentezi sau aduce un plus de valoare și raspunde și la nevoile celorlalți, fără link de fiecare dată.
Uite un astfel de grup de Facebook pentru ajutor reciproc: https://www.facebook.com/groups/viatadeblogger
Guest Blogging
Guest Blogging este încă una dintre cele mai eficiente metode de promovare a blogului tău.
Cheia pentru ca acesta să funcționeze este să scrii cel mai bun conținut pe blogurile sau site-urile relevante din nișa ta, care au un volum mare de urmăritori și abonați. Include un link la autor către o pagină de destinație de pe site-ul tau, unde vizitatorii pot afla mai multe despre tine și site-ul tău.
Pe grupul de mai sus poti participa de asemenea la guest blogging. Trebuie doar sa incepi o discutie sau sa urmaresti altele.
Sponsorizează un concurs de blogging
Concursuri de bloguri se desfășoară în fiecare zi, iar sponsorizarea poate avea ca rezultat niște backlinks și trafic de calitate. Caută concursuri de bloguri și vezi cum poți participa.
Grupuri de Facebook si LinkedIn
Grupurile de Facebook pot fi, de asemenea, o sursă bună de trafic și de expunere pentru promovarea site-ului tău, dar, din păcate, multe persoane nu reușesc să obțină rezultate, deoarece abordează aceste grupuri într-un mod greșit și abia pot fi diferențiate de spameri.
Caută doar grupuri care au legatură cu nișa ta și urmărește comentariile oamenilor. Acolo unde un articol de-al tău poate fi un ajutor pentru cel care caută o rezolvare la problema lui, spune câteva cuvinte și pune și link către articolul tau, dacă acesta rezolvă una din probleme lui.
O altă modalitate, ar fi să scrii articole care sunt benefice și de interes pentru aceste grupuri.
Alege cel mai bun moment pentru a posta
Google Analytics îți arată orele și zilele când ai cel mai mult trafic pe site și astfel îți poți da seama care este cel mai potrivit moment să postezi. De asemenea, mai poți urmări în sectiunea “real time” câți oameni îți citesc articolul, după ce ai postat pe diferite grupuri.
Automatizează postările
Sunt platforme care te pot ajuta sa îți automatizezi postările și chiar să le programezi, cum ar fi Hootsuite. Acest tool îți poate fi de un real folos, mai ales atunci când administrezi mai multe pagini de social media. Desigur, sunt și altele pe care le poți descoperi cu un singur Google Search.
Un astfel de instrument este Hootsuite.
Promoveaza site-ul pe forumurile de top din nișa ta
Forumurile pot fi, de asemenea, o bună sursă de trafic; multe dintre cele mai bune forumuri din nișa ta, primesc probabil milioane de vizitatori lunar și multe au sute de mii de membri, dar nu poți să faci spam cu link-urile tale în comentarii la toate discuțiile de acolo.
În schimb, concentrează-te pe a aduce contribuții valoroase la forum sub formă de idei, a răspunde la discuțiile altor oameni și a fi activ în discuțiile populare; asigură-te că raspunzi doar la topicurile relevante și ai și un articol scris pe această discuție și vei observa o creștere a traficului.
Publică mai multe articole
Una dintre cele mai eficiente, dar deseori ignorate, metode de promovare a unui site este publicarea mai multor articole. Studiile Hubspot au arătat că site-urile care publică mai mult de 16 articole de blog pe lună, primesc de 3,5 ori mai mult trafic și de 4,5 ori mai mult decât cele care publică între 0 – 5 articole.
Indiferent de nișa ta, studiile au arătat că publicarea de conținut va duce întotdeauna la o creștere a traficului. Crește frecvența conținutului la 2 sau mai multe articole pe săptămână și vei observa o creștere semnificativă a traficului către blogul tău.
Adaugă butoane de partajare socială pe blog
La sfârșitul fiecărui articol, poți lista un butoanele de partajare a articolului către pagina ta de social media.
Deși adaugarea butoanelor de partajare socială pe blogul pot ajuta la creșterea traficului și a acțiunilor sociale, există paradoxul factorului de alegere care trebuie luat în considerare: dacă le dai oamenilor prea multe opțiuni, riști ca aceștia să nu utilizez nici una.
De aceea, îți recomand să nu folosești toate platformele, ci maxim două, urmate de un mesaj care să încurajeze distribuirea. Iar dacă ai prea multe butoane de social media acum pe site, ia în considerare înlăturarea unora.
Uite cum folosim noi butonul de partajare in aceasta pagina de abonare: https://clientipeviata.ro/curs-cuvintele-cheie/
Adaugă un pop-up cu pagina de Facebook pentru LIKE
Toate acțiunile de mai sus îți promoveaza site-ul și îți pot aduce un trafic semnificativ pe site. Folosește-te de acest trafic și integrează un pop-up conectat cu pagina ta de facebook, care să apară după câteva secunde după ce un vizitator a intrat pe site și care să îi ofere posibilitatea să îți dea LIKE la pagină. Pe alte site-uri de WordPress am folosit plugin-ul: Easy Facebook LikeBox.
Uite un exemplu aici: https://ziaruldebucuresti.ro/
Caută oportunități de interviu
Există bloguri și site-uri dedicate intervievării oamenilor de succes și prezentării poveștilor lor; dacă ai o poveste interesantă sau un succes pe care îl poți prezenta, caută aceste site-uri și cere-le să îți ia un interviu.
Sau poți să intervievezi chiar tu o persoană cunoscută din nișa ta și să scrii un articol despre acea persoană. Apoi, publică interviul pe site-ul și dă-i link-ul articolului pentru a-l posta pe pagina lor de Facebook.
Intervievează proprietarii și influencerii grupurilor populare de social media din nișa ta
Există mai multe grupuri de Facebook, Twitter și LinkedIn cu mii și zeci de mii de urmăritori; din păcate, majoritatea oamenilor încearcă să obțină trafic prin spamarea acestor grupuri de social media, și riscă să le fie șterse comentariile sau chiar să fie exluși permanent din aceste grupuri.
O modalitate mai bună de a obține trafic de la grupurile de social media este să intervievezi proprietarii sau influencerii acestor grupuri și să îi rogi să distribuie articolul în care vorbești despre ei. Chiar dacă nu îți distribuie articolul, îl poți posta singur în grup, ca membru al acestuia.
Cere podcast-erilor să te intervieveze
În mod similar cu a fi intervievat pe site-uri, poți solicita emisiunilor de podcast pentru a te intervieva. Mulți podcasteri vor fi bucurosi dacă vor descoperi că ai o poveste interesantă.
Scrie despre alte site-uri de conținut în articolele tale și roagă-i să distribuie articolul
Una dintre tehnicile pe care le poti folosi pentru a-ți promova site-ul este acela de a trimite legături externe către alți bloggeri sau site-uri de conținut prin articolele tale și apoi să trimiți un e-mail tuturor pentru a-i informa despre articolul tău; unii dintre acestia vor distribui articolul, ceea ce înseamna mai mult trafic pentru tine.
Alătură-te comunităților în care bloggerii se susțin reciproc (sau schimbă acțiuni)
Există cluburi și grupuri de bloggeri secrete și site-uri care încurajează membrii să se promoveze. Pe scurt, fiecare membru al comunității își promovează conținutul celuilalt, comentează, distribuie conținutul și beneficiază de sprijinul unei comunități masive.
Publică periodic infografice
Îți poți promova site-ul creând infografice cu aspect frumos și educative, în special cele care împărtășesc fapte, reguli și statistici importante. Nu uita să pui logo-ul site-ului tău și numele acestuia.
Push notification
Instalează un plugin de push notification, cum ar fi OneSignal Push. Acesta poate fi setat să apară imediat ce o persoana nouă ți-a vizitat site-ul și scrie un îndemn frumos care să îl facă să se aboneze la articolele tale. Aceste notificări vor apărea pe telefon sau desktop în mod automat, atunci când publici un articol nou.
SEO – optimizează-ți site-ul pentru motoarele de căutare
SEO este unul dintre cele mai importante canale de promovare pentru ca te adresezi exact audientei care este interesata de produsele/servicii tale si NU platesti pentru fiecare clic.
Înainte de a scrie orice articol, îți recomandăm să găsești cuvintele cheie relevante topicului tău.
Conținutul să fie original și mai bun decât cel care deține prima poziție din Google, pe topicul ales.
Inserează în mod nativ cuvintele cheie în conținut, headings, titlul articolului, meta descriere, meta title și în imaginea reprezentativă a articolului (ALT TAG), URL.
Optimizează imaginile înainte de a le încărca pe site. Cea mai des întâlnită situație din cauza căruia site-ul ți se încarcă greu este faptul că nu micșorezi imaginile. Folosește un plugin de comprimare a imaginilor sau tinypng, însă nu reduce prea mult din calitatea acestora pentru a nu fi afectată experiența userului.
Dacă ai articole mari, folosește table of contents pentru a naviga mai ușor.
Dacă vrei să-ți optimizezi site-ul pentru a atrage mii de vizitatori pe luna in doar cateva luni, vezi rezultatele obtinute pentru clientii nostri in acest curs seo!
În loc de concluzie,
Sunt convins că și tu ai metodele tale de a-ți promova site-ul și așa cum noi îți împărtășim din secretele noastre, am fi bucuroși dacă ne lași un comentariu cu ce idei ai reușit să te promovezi!