• 0748.922.731

  • Strada Poiana Florilor 15, Sector 4, București

cuvinte cheie exemple

Cuvinte cheie in SEO: ce sunt, exemple si sfaturi!

Cuvintele cheie sunt unul dintre elementele principale ale SEO și ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul din paginile site-ul tău pentru anumite căutari.

Implementarea cuvintelor cheie SEO în conținutul paginilor site-ului va pune prima cărămida de bază pentru a-ți depăși competiția.

Acesta este motivul pentru care lista de cuvinte cheie este unul dintre primii și cei mai importanți pași în orice inițiativă de optimizare a motoarelor de căutare. 

Dacă nu ai le-ai ales bine, tot ceea ce faci ca strategie este de prisos pentru că nu te vei adresa exact audienței care te interesează.

Ce sunt cuvintele cheie în SEO?

Daca te-ai intrebat ce sunt cuvintele cheie in SEO, acestea sunt cuvintele și expresiile pe care le caută oamenii pe Google și care trebuie să se regăsească în conținutul paginilor web care fac posibilă găsirea site-ului prin intermediul motoarelor de căutare, cum este și Google. 

Altfel spus, trebuie să știți cum oamenii caută produsele, serviciile sau informațiile pe care le oferi, pentru a le face mai ușor să vă găsească – în caz contrar, acestea vor ateriza pe una din multele alte pagini din Rezultate Google și există chiar o glumă în domeniul seo: “cică, dacă vreo să ascunzi un mort, ascunde-l în a doua pagină din Google pentru că nu o să îl găsească nimeni”. 

Cuvintele cheie și SEO sunt direct conectate atunci când vine vorba de optimizarea site-ului pentru a ajunge în primele poziții din Google și sunt fundamentale pentru toate celelalte eforturi SEO, merită timpul și investiția pentru a te asigura că sunt foarte relevante pentru publicul tău și sunt organizate eficient.

Cuvinte cheie, exemple și tipuri:

cuvinte cheie exemple

Aici îți voi explica în primul rând: ce este volumul de căutare al cuvintelor cheie, care sunt tipurile de cuvinte pe care trebuie să le cunoști și caracteristicile fiecaruia.

Pentru exemplu, voi merge pe un singur topic pentru a te face să înțelegi mai ușor, și anume: gastrita!

Volumul de căutare = este calculat ca media căutarilor lunare pentru un cuvânt cheie într-o lună.

1. Cuvinte cheie cu coadă scurtă sau cap (short-tail)

Cuvintele cheie cu coadă scurtă au un volum de căutare foarte mare, dar sunt, de asemenea, si foarte competitive.

Acestea sunt formate din trei cuvinte sau mai puțin. 

Exemple de cuvinte cheie scurte: gastrita (6600 căutari), gastrita simptome (1900 căutari), cauze gastrita (140 căutari).

Caracteristici: volum mare de căutare, competiție mare, intenție de căutare largă, rata de conversie scăzută; folosește-l ca un cuvânt cheie părinte care apare în mod constant pe site-ul tău.

2. Cuvinte cheie cu coadă lungă (long-tail)

Cuvintele cheie cu coadă lungă au un volum de căutare mai mic, însă sunt mai puțin competitive, în mod normal.

Acestea sunt formate din patru cuvinte sau mai mult. 

Exemplu de cuvinte cheie cu coadă lungă: ce nu ai voie sa mananci cand ai gastrita (30 căutari), alimente interzise in gastrita (50 căutari), ce sa mananci cand ai gastrita (70 căutari).

Caracteristici: volum de căutare mai mic, mai puțin competitive, rata de conversie este mai mare.

3. Împărțirea tipurilor de cuvinte cheie în funcție de intenția de căutare

Informaționale – oamenii caută informații despre un lucru, produs sau serviciu.
Navigaționale – aceștia vor să știe cum ajung la o adresă sau pe o pagină a unui site.
Informații comerciale – caută cea mai bună opțiune pentru un produs sau serviciu.
Tranzacționale – caută să cumpere un produs sau serviciu.

Găsirea celor mai bune cuvinte cheie pentru SEO

Mulți marketeri fac greșeli atunci când vine vorba de cercetarea SEO cu cuvinte cheie:

Caută cuvintele cheie o singură dată – pentru a fi sigur că ai ales cele mai bune cuvinte pentru afacerea ta, trebuie să cauți cele mai relevante cuvinte și să le găsești pe cele mai potrivite.

Nu actualizează și nu extind lista lor de cuvinte cheie – volumul de căutare al acestora se poate schimba în timp. Unele cuvinte devin mai căutate de oameni pe Google, altele nu mai sunt deloc și unele expresii cheie cu intenție de cumpărare pot deveni cuvinte cheie cu intenție de informare.

Alegerea cuvintelor cheie prea populare – mulți fac greșeala să vrea să ajungă pe cuvintele cheie cele mai căutate în prima pagină, ceea ce înseamnă că sunt mult prea competitive.

Dacă ești un business mic, la început de drum și nu ai un nume în piață, atunci alege cuvintele mai puțin competitive!

Nu vei ieși în evidență dacă vrei să ajungi în primele pagini din Google cu exact aceleași cuvinte cheie ca și concurenții tăi. 

Folosește instrumente de căutare a cuvintelor cheie, cum ar fi: Keyword Planner.

Fără aceste instrumente, care îți arată exact câți oameni caută pe Google ceea ce vinzi, ai fi ca o mașină fără faruri pe timp de noapte.

Pentru a alege cele mai bune cuvinte cheie, trebuie să te întrebi câteva lucruri:

– Cine mai folosește cuvintele mele cheie?
– Cum fac să atrag noi oportunități? 
– Cuvintele alese, răspund cu adevărat la întrebările pe care potențialii clienți le pun cu căutările lor de cuvinte cheie pe Google?

Notă de final:

Noi, la cliențipeviață.ro, am creat un curs online prin care îți arătăm cum am adus rezultate clienților noștri și vei învăța toate secretele agențiilor prin care generăm bani și trafic.

Vei învăța cum să cauți cele mai profitabile și relevante cuvinte pentru afacerea ta, dar și cum am adus mii vizitatori pe site-urile clienților în doar câteva luni.

performanta curs seo

Dar și vânzări de zeci de mii de euro doar din trafic organic (fără să plătești pentru fiecare clic).

vanzari canal trafic organic prin curs seo

Dacă ai primit răspunsurile la întrebările tale despre cuvintele cheie în acest articol, am aprecia tare mult dacă l-ai distribui și pe rețelele sociale!

Multumim în avans,

Echipa SEO de la cliențipeviață.ro

Specialist SEO cu experiență de 4 ani, a lucrat pentru +100 de proiecte din +40 de domenii de activitate diferite.

Leave a Comment

Vă doriți creșterea afacerii în Google? Contactați-ne chiar acum.
Hai să ne cunoaștem ☛

@ 2019. Agentie SEO pentru Clienți pe Viață ❤️