...
cuvinte cheie exemple

Cuvintele cheie in SEO: exemple si tipuri!

Cuprins

Cuvintele cheie in SEO sunt cuvintele și expresiile pe care oamenii le introduc în motoarele de căutare pentru a găsi ceea ce caută.

De exemplu, dacă vrei să cumperi o nouă pereche de pantofi, este posibil să cauți ceva de genul „pantofi bărbătești” în Google. Chiar dacă acea frază constă în mai mult de un cuvânt, este totuși un cuvânt cheie.

De ce sunt importante?

Cuvintele cheie sunt importante, deoarece paginile site-ul tău pot apărea atunci când oamenii le introduc în motoarele de căutare.

Abonează-te gratuit la un curs complet despre cuvintele cheie și descoperă cum să găsești cele mai bune oportunități pentru afacerea ta, așa cum o facem noi la agenția noastră!

Cum să apari pe Google pentru cuvinte cheie?

Afișarea în partea de sus a Google pentru un cuvânt cheie relevant ar putea trimite mulți vizitatori pe site-ul tău, dar cum faci asta?

Există două moduri.

1. Publicitate PPC (Pay Per Click)
2. SEO (optimizarea site-ului pentru motorul de căutare)

Plată per clic (PPC) / Campanii Google Ads

PPC este locul în care plătești Google să afișeze paginile site-ului în rezultate pentru anumite cuvinte cheie. De exemplu, dacă vinzi canapele extensibile, poți licita pentru acest termen și să apari în partea de sus a rezultatelor căutării Google atunci când oamenii îl caută.

Aceasta este cunoscută sub denumirea de publicitate PPC (Pay Per Click). Google are platforma Google Ads, unde poți alege cuvinte cheie la care să licitezi cu alți competitori care doresc să ajungă în primele poziții din rezultatele plătite, care sunt în număr de maxim 4 în partea de sus a paginii și 3 în partea de jos a paginii. 

Google afișează apoi anunțul în rezultatele căutării. De fiecare dată când cineva face clic pe anunțul respectiv și este redirecționat pe site-ul tău, Google îți încasează bani pe acel clic.

Aceste sunt rezultate plătite (deoarece sunt marcate ca anunțuri) și mai sunt rezultatele organice (neplătite), dacă faci SEO.

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare (SEO)

SEO este procesul de optimizare a paginilor site-ului cu scopul de a se clasifica în rezultatele organice ale Google (fără să plătești pentru fiecare clic).

Și misiunea Google este de a clasifica cele mai bune rezultate, cele mai relevante pentru fiecare interogare de căutare.

Dacă Google consideră că pagina site-ului tău este „cel mai bun” rezultat pentru termenii potriviți, vei primi un flux constant de vizite „gratuite” pe site.

Cuvintele cheie sunt unul dintre elementele principale ale SEO și ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul din paginile site-ul tău pentru anumite căutari.

Implementarea cuvintelor cheie SEO în conținutul paginilor site-ului va pune prima cărămida de bază pentru a-ți depăși competiția.

Acesta este motivul pentru care lista de cuvinte cheie este unul dintre primii și cei mai importanți pași în orice inițiativă de optimizare a motoarelor de căutare. 

Dacă nu ai le-ai ales bine, tot ceea ce faci ca strategie este de prisos pentru că nu te vei adresa exact audienței care te interesează.

Pentru a avea succes, trebuie să știi cum oamenii caută produsele, serviciile sau informațiile pe care le oferi, pentru a le face mai ușor să le găsească – în caz contrar, acestea vor ateriza pe una din multele alte pagini din Rezultate Google și există chiar o glumă în domeniul seo: “cică, dacă vreo să ascunzi un mort, ascunde-l în a doua pagină din Google pentru că nu o să îl găsească nimeni”. 

Cuvintele cheie și SEO sunt direct conectate atunci când vine vorba de optimizarea site-ului pentru a ajunge în primele poziții din Google și sunt fundamentale pentru toate celelalte eforturi SEO, merită timpul și investiția pentru a te asigura că sunt foarte relevante pentru publicul tău și sunt organizate eficient.

Cuvinte cheie, exemple și tipuri:

cuvintele cheie exemple

Aici îți voi explica în primul rând: ce este volumul de căutare al cuvintelor cheie, care sunt tipurile de cuvinte pe care trebuie să le cunoști și caracteristicile fiecaruia.

Pentru exemplu, voi merge pe un singur topic pentru a te face să înțelegi mai ușor, și anume: gastrita!

Volumul de căutare = este calculat ca media căutarilor lunare din ultimele 12 luni pentru un cuvânt cheie.

1. Cuvinte cheie short-tail

Cuvintele cheie cu coadă scurtă au un volum de căutare foarte mare, dar sunt, de asemenea, si foarte competitive.

Acestea sunt formate din trei cuvinte sau mai puțin. 

Exemple de cuvinte cheie scurte: gastrita (6600 căutari), gastrita simptome (1900 căutari), cauze gastrita (140 căutari).

Caracteristici: volum mare de căutare, competiție mare, intenție de căutare largă, rata de conversie scăzută; folosește-l ca un cuvânt cheie părinte care apare în mod constant pe site-ul tău.

2. Cuvinte cheie long-tail

Cuvintele cheie cu coadă lungă au un volum de căutare mai mic, însă sunt mai puțin competitive, în mod normal.

Acestea sunt formate din patru cuvinte sau mai mult. 

Exemple de cuvinte cu coadă lungă: ce nu ai voie sa mananci cand ai gastrita (30 căutari), alimente interzise in gastrita (50 căutari), ce sa mananci cand ai gastrita (70 căutari).

Caracteristici: volum de căutare mai mic, mai puțin competitive, rata de conversie este mai mare.

3. Împărțirea cuvintelor cheie în funcție de intenția de căutare

Informaționale – oamenii caută informații despre un lucru, produs sau serviciu.

Exemplu: „exemple de cuvinte cheie” – aici oamenii caută exemple concrete așa cum îți arăt și eu acum.
Navigaționale – aceștia vor să știe cum ajung la o adresă sau pe o pagină a unui site.

Exemplu 1: „laptopuri eMag” – oamenii caută o pagină a unui site anume.

Exemplu 2: „adresa clinica Regina Maria” – oamenii vor să știe cum pot ajunge la o clinica specifică.
Informații comerciale – caută cea mai bună opțiune pentru un produs sau serviciu.

Exemplu 1: „procesor i5 versus procesor i7” – oamenii fac o investigație comercială înainte de a achiziționa un produs.

Exemplu 2: „cel mai bun laptop business”.
Tranzacționale – caută să cumpere un produs sau serviciu.

Exemplu: „servicii fizioterapie preț” – oamenii caută să apeleze la astfel de servicii și caută prețul cel mai bun.

Găsirea celor mai bune cuvinte cheie pentru SEO

Mulți marketeri fac greșeli atunci când vine vorba de cercetarea SEO cu cuvinte cheie:

Caută cuvintele cheie o singură dată. Nu actualizează și nu extind lista lor de cuvinte cheie – volumul de căutare al acestora se poate schimba în timp.

Unele cuvinte devin mai căutate de oameni pe Google, altele nu mai sunt deloc și unele expresii cheie cu intenție de cumpărare pot deveni cu intenție de informare.

Alegerea cuvintelor cheie prea populare – mulți fac greșeala să vrea să ajungă pe cuvintele cheie cele mai căutate în prima pagină, ceea ce înseamnă că sunt mult prea competitive.

Dacă ești un business mic, la început de drum și nu ai un nume în piață, atunci alege cuvintele mai puțin competitive!

Nu vei ieși în evidență dacă vrei să ajungi în primele pagini din Google cu exact aceleași cuvinte cheie ca și concurenții tăi. 

Folosește instrumente de căutare a cuvintelor cheie, cum ar fi: Keyword Planner.

Fără aceste instrumente, care îți arată exact câți oameni caută pe Google ceea ce vinzi, ai fi ca o mașină fără faruri pe timp de noapte.

Pentru a alege cele mai bune cuvinte cheie, trebuie să te întrebi câteva lucruri:

– Cine mai folosește cuvintele mele cheie?
– Cum fac să atrag noi oportunități? 
– Cuvintele alese, răspund cu adevărat la întrebările pe care potențialii clienți le pun cu căutările lor pe Google?

Notă de final:

Noi, la cliențipeviață.ro, am creat un curs online prin care îți arătăm cum să cauți cele mai profitabile și relevante cuvinte pentru afacerea ta, dar și cum am adus mii vizitatori pe site-urile clienților în doar câteva luni.

performanta curs seo

Dar și vânzări de zeci de mii de euro doar din trafic organic (fără să plătești pentru fiecare clic).

vanzari canal trafic organic prin curs seo

Curs gratuit: cum să gasești cuvintele cheie potrivite afacerii tale așa cum o fac agențiile SEO!

Motivul principal pentru care multe afaceri eșuează în strategia de SEO și NU ajung NICIODATĂ în primele poziții din Google, este din cauză că NU au ales expresiile cheie relevante afacerii lor, cheltuind sute/mii de euro, fără succes.

Îți oferim un minicurs SEO de 2 ore și 40 minute, gratuit, unde înveți totul despre cuvintele cheie așa cum facem noi la agenția cliențipeviață.ro

Ce vei învăța la curs?

Cum funcționează motorul de căutare, Google!
➠ Ce sunt cuvintele cheie? Pe înțelesul tuturor.
➠ Care sunt tipurile de cuvinte cheie, cum le deosebești și cum le alegi?
➠ Logica alegerii cuvintelor cheie și cum le alegi când nu esti sigur!
➠ Ce cuvinte cheie să NU alegi niciodată?
➠ Cât timp îți ia să ajungi în prima pagina din Google cu un cuvant cheie și
cât de greu este?
➠ Intenția/Motivul utilizatorului din spatele unei căutari pe Google!
➠ 4 Instrumente SEO și 3 idei pentru căutarea cuvintelor cheie + 1 BONUS!
➠ Cum faci, efectiv, căutarea de cuvinte cheie și cum afli cuvintele cheie ale competitorilor?

Cum inserezi, inteligent, cuvintele cheie găsite, în elementele paginii!

Dacă pierzi dacă NU te înscrii la curs!

❌ NU vei ști dacă cuvintele cheie alese sunt cele mai relevante pentru paginile site-ului tău. De multe ori, expresia cheie despre care crezi că va fi cea mai relevantă pentru afacerea ta este adesea departe de adevăr.

❌ NU vei ști cum să găsești noi oportunități de cuvinte cheie cu care poți crea pagini noi și să atragi astfel, mai mulți vizitatori pe site pe care să-i convertești în clienți. Aceste oportunități noi sunt, de multe ori, chiar sub nasul tău.

❌ Riști să bagi bani în seo și după multe luni tot să nu reusești să îți atingi obiectivele. De multe ori, doar modificarea elementelor seo cu cuvintele cheie potrivite îți aduc rezultate extraordinare într-un timp scurt.

Dacă ai primit răspunsurile la întrebările tale despre acest topic în acest articol, am aprecia tare mult dacă l-ai distribui și pe rețelele sociale!

Multumim în avans,

Echipa SEO de la cliențipeviață.ro

Picture of Mihai Chițoiu - Specialist SEO

Mihai Chițoiu - Specialist SEO

Specialist SEO cu experiență de 5 ani, a lucrat pentru +100 de proiecte din +40 de domenii de activitate diferite.
Call Now Button Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.